چگونه کابین آسانسور را طراحی کنیم ؟

طراحی کابین آسانسور

فهرست مطالب

شرکت آبالیفت یکی از شرکت های آسانسور در کرج خدمات خود را در سطح استان البرز ارائه می نماید .برای تماس با شرکت آسانسورآسیا بالابر البرز (آبالیفت) می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب اقدام کنید.

طراحی کابین آسانسور
طراحی کابین آسانسور

همانطور که می دانید آسانسور یکی از وسایل حمل و نقل عمودی است که برای جابجایی افراد و کالاها بین طبقات مختلف ساختمان استفاده می شود. آسانسور یکی از راحت ترین انواع حمل و نقل در داخل ساختمان است و در ساختمان های مسکونی و تجاری، بیمارستان ها، مراکز خرید، رستوران ها و … استفاده می شود.

آسانسور وسایل نقلیه:

آسانسورهای وسایل نقلیه بزرگترین نوع آسانسور هستند و برای حمل و نقل وسایل نقلیه بین طبقات مختلف استفاده می شوند. با برق 3 فاز کار می کنند و 2.5 تا 7 تن ظرفیت دارند. آسانسورهای مسافری: این آسانسورها برای جابجایی افراد طراحی شده اند و در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند.

برخی از آسانسورهای خدماتی می توانند وسایل کوچک مانند مبلمان یا یخچال را نیز حمل کنند. آسانسورهای بیمارستانی: از این آسانسورها برای جابجایی و جابجایی تخت بیماران بین طبقات استفاده می شود.

آنها به آرامی و روان حرکت می کنند. آسانسور مواد غذایی: آسانسور مواد غذایی یک آسانسور کوچک و حمل و نقل است که اغلب در آشپزخانه ها، رستوران ها و هتل ها استفاده می شود.

آسانسورهای باری:

برخلاف آسانسورهای مسافربری، این آسانسورها برای تحمل فشار بیشتر طراحی شده اند و معمولاً برای حمل و نقل مواد استفاده می شوند.

یکی از مواردی که در طراحی اولیه آسانسور باید مورد توجه قرار گیرد تحلیل ترافیک است

تجزیه و تحلیل ترافیک می تواند به شما در انتخاب بهترین حالت برای ظرفیت آسانسور، سرعت آسانسور و تعداد آسانسور کمک کند که در جابجایی مسافران و به حداقل رساندن زمان انتظار برای رسیدن آسانسور موثر است.

در این بخش به بررسی عواملی که در تحلیل ترافیک پرداخته شده است می پردازیم.

تحرک آسانسور درصدی از جمعیت ساختمان است که می توان با آسانسور در 5 دقیقه جابجا کرد. زمان اسمی سفر آسانسور زمانی است که آسانسور از بالاترین طبقه ساختمان به پایین ترین طبقه منتقل شده و در جای اول قرار می گیرد. انتظار برای آسانسور حاصل تقسیم زمان اسمی سفر بر تعداد آسانسور است.

پس از تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک، طراحی ابعاد کابین آسانسور به گونه ای که بتوان آن را در گودال نصب کرد، مهم است. هرچه فضای بیشتری در گودال موجود باشد، کابین بزرگتر خواهد بود.

نکته بعدی قرارگیری درب ها با توجه به عرض و عمق سوراخ است. شرکت هایی که دارای پروانه طراحی و مونتاژ هستند مجاز به انتخاب نوع آسانسور و نصب درب کف می باشند.

نکته بعدی در طراحی کابین آسانسور ریل و وزن کابین است. در این قسمت باید به نحوه نصب ریل ها، محل قاب وزنه (کنار کابین یا پشت آن) و همچنین نوع درب و عرض آن توجه شود.

انواع دیوارهای کابین آسانسور مورد توجه طراحان و مسافران است.

کابین آسانسور یکی از قسمت های اصلی آسانسور است که شبیه اتاق است و برای جابجایی افراد، ماشین ها یا بار استفاده می شود.

با ورود به ساختمان، طراحی کابین آسانسور در ساختمان های مسکونی و حتی اداری اولین چیزی است که توجه افراد را به خود جلب می کند.

در واقع می توان گفت که در ساختمان های مسکونی اهمیت زیادی به دکوراسیون و طراحی کابین آسانسور می دهند. به این ترتیب امنیت و زیبایی دو معیار مهمی هستند که باید در طراحی کابین آسانسور مورد توجه قرار گیرند.

یکی دیگر از عواملی که در طراحی کابین آسانسور باید در نظر گرفت ابعاد آن است. اندازه کابین، طول، عرض و ارتفاع کابین باید به گونه ای طراحی شود که برای همه افراد از جمله معلولان قابل دسترسی باشد.

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی کابین آسانسور، عرض درب آسانسور و نحوه باز و بسته شدن آن است. مدل درب بسته به نیاز ساختمان برای حمل و نقل و ابعاد آسانسور متفاوت است.

طراحی کابین آسانسور می تواند یک فرآیند پیچیده باشد و باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. قبل از شروع به طراحی، با استفاده از نرم افزاری مانند Lift Designer، حتماً نقشه و مدل کابین آسانسور را تهیه کنید.

ابزار و تجهیزات برای تولید کابین


ابزار و وسایل پیشرفته ای برای تولید کابین وجود دارد که با داشتن عناصر اولیه می توانید کابین آسانسور را طراحی کنید. برخی از ماشین آلات تولید کابین به شرح زیر است:

ابزارها و وسایل لازم برای تولید کابین

دستگاه خم کننده
دستگاه جوش آرگون و برق
پیستون
دستگاه پانچ
دستگاه برش
انواع قالب های مورد نیاز برای تولید غرفه
ابزار صاف کننده
دستگاه نقطه جوش
وسیله حمل برای جابجایی قطعات بزرگ
لوازم جانبی نصب تجهیزات
دستگاه روکش کابین
نقشه ها و الگوهای ساخت کابین

طراحی کابین آسانسور
طراحی کابین آسانسور

طراحی کابین آسانسور توسط نرم‌افزارها

طراحی کابین آسانسور شامل در نظر گرفتن ابعاد فضایی است که کابین در آن نصب می شود و سپس از یک نرم افزار برای ایجاد طرح استفاده می شود. این طرح بسته به ترجیحات طراح می تواند دو بعدی یا سه بعدی باشد. با نرم افزار Lift Designer به راحتی می توانید قطعات آسانسور را انتخاب کرده و نحوه نصب آن را تعریف کنید.

یکی دیگر از نرم افزارهای مفید برای طراحی آسانسور نرم افزار elevator است. این نرم افزار می تواند در طراحی اولیه ساختمان به خوبی به محاسبه ابعاد آسانسور کمک کند و در انتخاب نوع درب و ظرفیت آسانسور کمک کننده باشد.

نرم افزار بعدی که به آن اشاره می کنیم نرم افزار Elevator AM است. این نرم افزار تحقیقاتی و آموزشی برای محاسبه ضرایب قابلیت اطمینان شرکت های تامین کننده آسانسور، مهندسان ناظر ساختمان، طراحان آسانسور و بازرسان آسانسور طراحی شده است.

کابین آسانسور یکی از قسمت های اصلی آسانسور است و لازم است به گونه ای طراحی شود که برای مسافران ایمن و آرامش بخش باشد. می دانیم که ظاهر آسانسور می تواند بر ذهن مشتریان تاثیر بگذارد، بنابراین در طراحی کابین باید زیبایی را نیز در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *