کلید سه گوش درب آسانسور چیست ؟ + طریقه استفاده و کاربرد

نحوه اعمال کلید مثلثی درب آسانسور در مواقعی که آسانسور شما قفل یا خراب شده است و زمان تماس با قفل ساز را ندارید، می توانید از کلید مثلثی درب آسانسور برای باز کردن آن استفاده کنید. در اینجا چگونه است: 1. مکانیسم قفل را پیدا کنید. در اکثر آسانسورها، قفل مثلثی شکلی را خواهید دید که در گوشه بالایی درب قرار دارد. اینجاست که باید کلید خود را اعمال کنید. 2. کلید مثلثی خود را داخل قفل قرار دهید و آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود کلیک کند و قفل باز شود. ممکن است لازم باشد آن را کمی تکان دهید تا آزادانه در هر دو جهت بچرخد. 3. پس از باز شدن قفل، دستگیره داخل قاب در را بکشید و در آسانسور را با استفاده از کلید مثلثی که به تازگی باز شده باز کنید! 4. پس از پایان استفاده از کلید مثلث خود، مطمئن شوید که آن را در جهت عقربه های ساعت به عقب برگردانید تا دوباره در جای خود کلیک کند تا هیچ کس دیگری نتواند بدون داشتن کلید وارد شود! با دنبال کردن این مراحل آسان، می توانید به سرعت کلید مثلثی درب آسانسور را اعمال کنید و در راه باشید!

فهرست مطالب

شرکت آبالیفت یکی از شرکت های آسانسور در کرج خدمات خود را در سطح استان البرز ارائه می نماید .برای تماس با شرکت آسانسورآسیا بالابر البرز (آبالیفت) می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب اقدام کنید.

کلید سه گوش درب آسانسور  که برای باز کردن درب آسانسور استفاده می شود به کلید قفل درب نیز معروف است. کلیدهای قفل درب انواع مختلفی دارند که کلید مثلثی یکی از پرکاربردترین آنهاست. این کلید در اکثر فروشگاه هایی که قطعات و لوازم جانبی آسانسور می فروشند موجود است. اگر برق قطع شد یا آسانسور گیر کرد، می توانید از این کلید برای باز کردن درب آسانسور استفاده کنید.

در حالی که ممکن است مانند یک کلید معمولی به نظر برسد، شکل مثلثی آن نشان می‌دهد که چیزی بیشتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

کلید در واقع نوع خاصی از ابزار است که به «کلید آسانسور» معروف است. برای دسترسی به مناطق و بخش‌های خاصی از سیستم آسانسور استفاده می‌شود و به تکنسین‌های تعمیر و نگهداری و سایر پرسنل اجازه می‌دهد تا به مناطق ممنوعه دسترسی پیدا کنند. این شامل مناطقی مانند پانل های کنترل، چاه آسانسور و حتی خود درها می شود.

این کلید باید در مجتمع و در دسترس باشد تا بتوان در موقع لزوم به راحتی از آن استفاده کرد. کلید به قسمت لولایی درب اختصاص پیدا می‌کند؛ و در هر طبقه که آسانسور گیر کرده می توان با کلید سه گوش درب آسانسور آن را باز کرد.

کلید سه گوشه درب آسانسور
اما کلید مثلثی دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟

کلید درب آسانسور دارای مدل های مختلف و متنوعی است؛ اما جدیدترین نوع آن کلید سه گوش است که برای باز کردن قفل های جدید در اسانسور های لولایی مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این کلید از فلز آبکاری شده است.

در گذشته بیشتر از کلید های قدیمی برای باز کردن قفل ها استفاده می شد؛ اما در حال حاضر با استفاده از کلیدهای که به صورت سه پهلو تراش خورده اند به راحتی امکان باز کردن قفل وجود دارد.

این کلید ها دارای یک سوراخ سه گوش هستند و نام آن ها نیز به همین خاطر انتخاب شده است. گاهی اوقات به دلیل خراب شدن آسانسور یا قطع شدن برق آسانسور بین طبقات گیر می کند و یا برای تعمیر و نگهداری نیاز دارد که درب آن باز شود.

به همین خاطر می توان با استفاده از کلید سه گوش درب آسانسور که یکی از تجهیزات جانبی آسانسور محسوب می شود، قفل درب آسانسور را باز کرد. این کلید ها از جنس آلیاژ های مقاوم تولید شده که دارای طول عمر بالایی هستند.

آسانسور در کرج

مطالب پرطرفدار سایت را دنبال کنید:

کاربرد کلید سه گوش درب آسانسور

کلید سه گوش درب آسانسور جزء کلید های رایج برای باز کردن درب کابین آسانسور هستند. از این کلید برای باز کردن جک درب پارکینگ نیز استفاده می شود. این کلیدها برای مواقعی که درب آسانسور قفل شده مورد استفاده قرار می گیرند.

قبلاً بیشتر از قفل های قدیمی برای ایمنی آسانسور ها استفاده می کردند؛ اما در حال حاضر این قفل ها به صورت سه گوش هستند و با استفاده از کلید سه گوش درب آسانسور می توان آن ها را به راحتی باز کرد.

دقت داشته باشید که هنگام حرکت کردن آسانسور نباید با استفاده از این کلید ها قفل در را باز کنید. حتی موقعی که آسانسور متوقف شده است نیز امکان باز کردن قفل وجود ندارد. این کار فقط باید توسط افراد متخصص انجام شود و در مواقع لازم مانند هنگام ارئه خدمات تعمیر و سرویس آسانسور توسط تکنسین هایی که در این زمینه تخصص دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

در غیر این صورت امکان رخ دادن حوادث خطرناک وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است هنگام حرکت آسانسور بین ایستگاه ها متوقف شود و دیگر حرکت نکند. اگر مسافر در داخل آسانسور گیر کرده باشد، می توان پس از اینکه آسانسور در یکی از طبقات ایستاد با استفاده از کلید در را باز کرد.

کلید سه گوش درب آسانسور

ممکن است در این موقع آسانسور بالاتر از طبقه یا پایین تر از طبقه بایستد؛ بنابراین باید دقت کنید که کلید سه گوش درب آسانسور را از کجا وارد کنید تا مشکلی پیش نیاید. معمولاً برای استفاده از کلید سه گوش درب آسانسور آن را در قسمت بالای درب قرار می دهند و درب را می کشند.

البته قبلاً هم به این نکته اشاره کردیم که باید این کار توسط افراد متخصص صورت بگیرد. قفل های مربوط به درب آسانسور انواع مختلفی دارند و کلیدهای آن ها نیز متفاوت است؛ اما جدیدترین و پرکاربردترین کلید درب آسانسور کلید سه گوش است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از کلیدهای مثلثی در آسانسورها :

کلید مثلثی یک مکانیسم قفل منحصر به فرد است که فقط با یک کلید سه طرفه مخصوص کار می کند. معمولاً در قسمت بیرونی درب آسانسور یافت می شود و کاربر را ملزم می کند تا کلید سه طرفه را در یکی از شکاف ها قرار دهد تا درب باز شود. پس از باز شدن قفل، کاربر می تواند با وارد کردن انگشت خود در شکاف دیگری که در گوشه بالای مثلث قرار دارد، در را باز کند. این طراحی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تنها کسانی که به این نوع کلید خاص دسترسی دارند می توانند وارد آسانسور شوند و اقدامات امنیتی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

در سال های اخیر استفاده از کلید مثلثی برای باز کردن درب آسانسور رواج زیادی پیدا کرده است. این نوع کلید در ساختمان هایی که دارای طبقات متعدد هستند به دلیل ویژگی های امنیتی پیشرفته و همچنین توانایی آن در محافظت از افراد داخل در برابر خطرات احتمالی مانند آتش سوزی یا سایر موارد اضطراری، بیش از پیش ضروری می شود.

استفاده از کلید مثلثی همچنین ویژگی های ایمنی بیشتری را برای افرادی که داخل کابین آسانسور هستند ارائه می دهد. در مواقع اضطراری، مانند آتش سوزی یا این نوع قفل مانع از ورود یا خروج افراد بدون مجوز می شود. بنابراین محافظت بیشتری برای افراد داخل فراهم می کند. علاوه بر این، از دسترسی افراد غیرمجاز به مناطق مهم داخل ساختمان یا دسترسی به مناطق ممنوعه مانند اتاق های کامپیوتر یا مراکز داده جلوگیری می کند.

به طور کلی، استفاده از کلید سه گوش درب آسانسور  مزایای زیادی دارد. با این حال برخی از اشکالات نیز وجود دارد. به عنوان مثال، از آنجایی که باز کردن قفل و باز کردن درب آسانسور در مقایسه با دکمه‌ها یا کلیدهای سنتی، به زمان بیشتری نیاز دارد. این می تواند منجر به تاخیر در موقعیت های اضطراری در صورت استفاده نادرست توسط پرسنل بی تجربه شود. علاوه بر این، این نوع قفل ها برای اینکه در طول زمان موثر باقی بمانند، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم آسانسور دارند و ممکن است به دلیل الزامات طراحی تخصصی برای همه انواع آسانسور مناسب نباشند.

در نتیجه، در حالی که استفاده از کلید مثلثی روی درب آسانسور دارای معایب احتمالی است، قابلیت‌های امنیتی پیشرفته آن باعث می‌شود تا برای هر ساختمانی که نیاز به محافظت بیشتر در برابر تهدیدات احتمالی مانند آتش‌سوزی یا حملات تروریستی دارد، ارزش توجه داشته باشیم. توانایی آن برای جلوگیری از ورود غیرمجاز و در عین حال ایمن نگه داشتن افراد در داخل، آن را به یکی از گزینه‌های قابل اجرا در هنگام در نظر گرفتن اینکه کدام نوع سیستم قفل مناسب نیازهای ساختمان شما است، تبدیل می‌کند!

مطالب پرطرفدار سایت را دنبال کنید:

نحوه اعمال کلید سه گوش درب آسانسور 

در مواقعی که آسانسور شما قفل یا خراب شده است و زمان تماس با قفل ساز را ندارید، می توانید از کلید مثلثی درب آسانسور برای باز کردن آن استفاده کنید. در اینجا چگونه است:

  1. مکانیسم قفل را پیدا کنید. در اکثر آسانسورها، قفل مثلثی شکلی را خواهید دید که در گوشه بالایی درب قرار دارد. اینجاست که باید کلید خود را اعمال کنید.
  2. کلید مثلثی خود را داخل قفل قرار دهید و آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود کلیک کند و قفل باز شود. ممکن است لازم باشد آن را کمی تکان دهید تا آزادانه در هر دو جهت بچرخد.
  3. پس از باز شدن قفل، دستگیره داخل قاب در را بکشید و در آسانسور را با استفاده از کلید مثلثی که به تازگی باز شده باز کنید!
  4. پس از پایان استفاده از کلید مثلث خود، مطمئن شوید که آن را در جهت عقربه های ساعت به عقب برگردانید تا دوباره در جای خود کلیک کند تا هیچ کس دیگری نتواند بدون داشتن کلید وارد شود!

با دنبال کردن این مراحل آسان، می توانید به سرعت کلید مثلثی درب آسانسور را اعمال کنید و در راه باشید!

برای برقراری ارتباط بیشتر و دریافت اطلاعات کاربردی در زمینه سرویس‌های آسانسور، می‌توانید با ما از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون لینکدین و فیسبوک در تماس باشید. ما به طور منظم اطلاعات مفید و راهنمایی‌های مهمی را در این پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذاریم تا شما همواره از آخرین روندها و استانداردهای صنعت آسانسور آگاه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *