نحوه عملکرد برق آسانسور: راهنمای کامل

برق آسانسور

فهرست مطالب

شرکت آبالیفت یکی از شرکت های آسانسور در کرج خدمات خود را در سطح استان البرز ارائه می نماید .برای تماس با شرکت آسانسورآسیا بالابر البرز (آبالیفت) می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب اقدام کنید.

هنگام ورود به یک ساختمان، اغلب با استفاده از آسانسور مواجه می‌شویم. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چگونه این دستگاه‌های بزرگ کار می‌کنند؟ در این مقاله با نحوه عملکرد برق آسانسور آشنا خواهید شد.

ساختار اصلی آسانسور

آسانسور از چند بخش اصلی تشکیل شده است:

  • حفره آسانسور: این قسمتی است که ما در آن وارد و خارج می‌شویم.
  • موتور برقی: قسمتی است که نیروی حرکتی به آسانسور می‌دهد.
  • کابل‌ها: این کابل‌ها آسانسور را بلند و پایین می‌کشند.
برق آسانسور

نحوه عملکرد موتور برقی:

موتور برقی بر اساس اصول الکترومغناطیسی کار می‌کند. وقتی جریان الکتریکی از سیم‌های موتور عبور می‌کند، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود. این میدان مغناطیسی باعث می‌شود که قسمت‌های متحرک موتور (همچون روتور) حرکت کنند.

. تبدیل برق به انرژی مکانیکی:

هنگامی که جریان الکتریکی از موتور عبور می‌کند، انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. این تغییر باعث می‌شود که آسانسور بتواند بالا و پایین حرکت کند.

. گیربکس و نیروی چرخشی:

با وجود اینکه موتور برقی قدرت زیادی دارد، اما نیاز به یک گیربکس دارد تا نیروی چرخشی مناسبی به آسانسور بدهد. گیربکس باعث می‌شود که حرکت آسانسور با سرعت مناسب و بدون تغییرات ناگهانی انجام شود.

. سیستم کنترل و تنظیم سرعت:

برخی از موتورهای برقی دارای سیستم کنترل سرعت هستند که امکان تنظیم سرعت آسانسور را فراهم می‌کنند. با استفاده از این سیستم‌ها، می‌توان سرعت آسانسور را بر اساس نیاز تنظیم کرد.

. حفاظت و ایمنی:

موتورهای برقی آسانسور معمولاً با محافظ‌های حرارتی و الکتریکی مجهز هستند تا در مواقع اضطراری از خرابی جلوگیری کنند. این محافظ‌ها باعث می‌شوند که موتور از افراط حرارت یا بار الکتریکی محافظت شود.

مطالب پرطرفدار سایت را دنبال کنید

برق آسانسور

حتی در داخل یک ساختمان واحد ، همه سواری های آسانسور برابر نیستند. به عنوان مثال ، در آسانسورهای هیدرولیکی ، آسانسور برای بالا رفتن نیاز به انرژی برق بسیار بیشتری نسبت به پایین آمدن دارد. (این سیستمها معمولاً در ساختمانهای هفت طبقه یا کوتاهتر مورد استفاده قرار می گیرند.) سفر به لابی کارآمدتر است اما کاملاً بدون انرژی نیست: وقتی ماشین با سرعت کنترل شده به سمت شافت می رود ، اصطکاک ناشی از آن با عبور روغن از دریچه های هیدرولیک ، گرما تولید می شود ، سپس باید توسط سیستم خنک کننده ساختمان دفع شود.

در یک ساختمان اداری متوسط ​​و بلند ، یک ماشین کامل که بالا می رود از انرژی بیشتری نسبت به پایین رفتن یک ماشین کامل استفاده می کند و یک ماشین خالی که پایین می رود انرژی بیشتری نسبت به یک ماشین خالی دارد. این سیستم وقتی ماشین ۴۰ درصد پر باشد ، یعنی وقتی کاملاً متعادل با وزنه تعادل باشد ، کارآیی سیستم را نشان می دهد.

۵ مورد از اشتباهات شایع در نصب آسانسور

اهمیت رعایت استانداردهای نصب آسانسور

۵ مورد از اشتباهات شایع در نصب آسانسور

مصرف برق آسانسور چقدر است ؟

در هر صورت ، آسانسورهای موجود در ساختمان شما بدون توجه به کاری که شما یا همکارانتان انجام می دهید ، مقداری برق را تخلیه می کنند. اکثر آسانسورها تمام روز روشن هستند ، حتی اگر کسی از آنها استفاده نکند. میانگین توان آماده به کار بین ۰.۸ تا ۲ کیلووات است که می تواند واقعاً جمع شود: تحلیلگران که یک ساختمان اداری ۱۶ طبقه را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که تقریباً یک سوم مصرف انرژی روزانه بانک آسانسور در ساعات غیر کاری انجام شده است.

کم مصرف ترین آسانسورهای کششی در انرژی ، انواع قدیمی تر هستند که از برق با جریان مستقیم (DC) استفاده می کنند. مزیت استفاده از جریان DC آسان بودن کنترل سرعت است. فقط با ارسال آن به مقاومت های عظیم الکتریسیته ، مقدار زیادی از برق را به عنوان گرما دور بیندازید. این اجازه سواری نرم را در سالهای قبل از کنترل سرعت الکترونیکی فانتزی فراهم کرد.

شرکت های تاسیساتی سالها پیش فروش DC را متوقف کردند ، بنابراین این روزها DC توسط یک ژن در اتاق ماشین آسانسور تولید می شود. این مکانیسم ترکیبی از یک موتور الکتریکی است که با جریان متناوب (AC) با یک ژنراتور DC کار می کند.

جریان DC دیگر لازم نیست زیرا صنعت الکترونیک مدرن جعبه های سیاه تولید می کند که سرعت موتورهای AC را کنترل می کنند. آنها این کار را با تغییر جریان متناوب به فرکانسهایی غیر از ۶۰ سیکل استاندارد در ثانیه انجام می دهند. آنها همچنین ولتاژ را نیز تغییر می دهند. درایو AC در مطالعه من به عنوان قهرمان واقعی استفاده از برق ظاهر شد.

آسانسورهای کششی AC در آزمون سوار شدن چهار طبقه از ۱۴ تا حدود ۱۶۰ کیلوژول امتیاز گرفتند. این بسیار کمتر از آسانسورهای هیدرولیک یا ژنسیت است ، اما با این وجود بازهم بیش از ۱۰ تا ۱ طیف الکتریکی را برای انجام اساساً همان کار انجام می دهد.

مرحله منطقی بعدی در جهت MRL یک شافت است که به اندازه کافی کوتاه است و اجازه می دهد سقف از بالای شافت ساخته شود ، شاید فقط یک گردن غاز ورق فلزی برای تهویه بیرون زده باشد. و شاید کسی با وزنه های سبک تر آزمایش کند تا ببیند آیا افزایش در پیک بار ارزش صرفه جویی در مصرف انرژی در یک سواری متوسط ​​را دارد یا خیر.

کلام پایانی


خریداران آسانسور می توانند درخواست اندازه گیری مصرف انرژی را شروع کنند تا بتوانند آگاهانه انتخاب کنند و به شرکت ها انگیزه ای برای ایجاد پیشرفت های بیشتر ، از جمله شاید رتبه بندی مصرف انرژی محصولاتشان ، همانطور که سالهاست شرکتهای لامپ ارائه می دهند ، دهند. فراموش نکنید که در مورد شل کردن نیازهای گرمایش و سرمایش اتاق ماشین ، کاهش حرکت هوا از طریق شافت ، و قطع انرژی توسط چراغ ها و فن ها بپرسید.

برای برقراری ارتباط بیشتر و دریافت اطلاعات کاربردی در زمینه سرویس‌های آسانسور، می‌توانید با ما از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون لینکدین و فیسبوک در تماس باشید. ما به طور منظم اطلاعات مفید و راهنمایی‌های مهمی را در این پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذاریم تا شما همواره از آخرین روندها و استانداردهای صنعت آسانسور آگاه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *