سریع ترین آسانسور های دنیا در سال 2022

سریع ترین آسانسور های دنیا در سال 2023

فهرست مطالب

شرکت آبالیفت یکی از شرکت های آسانسور در کرج خدمات خود را در سطح استان البرز ارائه می نماید .برای تماس با شرکت آسانسورآسیا بالابر البرز (آبالیفت) می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب اقدام کنید.

انتظار می‌رود در سال‌های آینده، جهان شاهد برخی از چشمگیرترین و مبتکرانه‌ترین تغییرات در فناوری باشد. یکی از این پیشرفت ها در زمینه آسانسورها است – با انتظار می رود سرعت و کارایی آنها در سال های آینده به طور تصاعدی افزایش یابد.

سال 2023 قرار است سالی انقلابی برای فناوری آسانسور باشد، زیرا شرکت های آسانسور در سراسر جهان قصد دارند ماشین های خود را سریعتر از همیشه بسازند. بسیاری در حال حاضر در حال کار برای ایجاد چیزی هستند که می توان آن را “سریع ترین آسانسور در جهان” نامید، که برخی برای رسیدن به سرعت تا 48 کیلومتر در ساعت (30 مایل در ساعت) طراحی شده اند.

یکی از این شرکت‌های پیشرو در این مسابقه، Thyssenkrupp Elevator مستقر در آلمان است که سیستم Multi™ خود را معرفی کرده است که به نظر می‌رسد تغییری در نحوه حرکت افراد بین طبقات ایجاد کند. این سیستم به لطف طراحی نوآورانه بدون طناب خود که امکان شتاب و کاهش سرعت نرم و همچنین توانایی آن برای بالا رفتن از چندین طبقه را در عرض چند ثانیه فراهم می کند، می تواند با سرعت های تاولناک حرکت کند.

این سرعت رکوردشکنی با استفاده از سیستم های درایو ویژه ای که بسیار کارآمدتر از سیستم های سنتی هستند امکان پذیر شده است. این درایوها قادرند سطح ثابتی از قدرت را حفظ کنند و در عین حال مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند – به آنها اجازه می دهد تا بدون به خطر انداختن ایمنی یا کارایی به حداکثر سرعت برسند.

علاوه بر این، Thyssenkrupp Elevator همچنین طیف وسیعی از فناوری‌های دیگر را با هدف سریع‌تر و کارآمدتر کردن آسانسورهای خود پیاده‌سازی کرده است – از جمله سنسورهایی که تشخیص می‌دهند چه زمانی آسانسور از طبقه خاصی عبور می‌کند و ترمزهای اضطراری خودکار که در صورت وجود ایمنی به کار می‌روند. مشکلاتی در کابین آسانسور ایجاد می شود.

واضح است که در سال 2023 ممکن است شاهد باشیم که فناوری آسانسور به اوج هایی رسیده است که قبلاً دیده نشده بود – با اینکه کوهنوردان می توانند به لطف سیستم های پیشرو درایو و سایر فناوری های پیشرفته که توسط شرکت هایی مانند thyssenkrupp Elevator پیاده سازی شده اند، به سرعت و ایمن بین طبقات حرکت کنند. به نظر می رسد که امسال واقعاً یک سال انقلابی برای صنعت خواهد بود!

سریع ترین آسانسور های دنیا در سال 2023

1-برج یادبود یوکوهاما

دومین آسانسور سریع جهان در برج یادبود یوکوهاما قرار دارد. این آسانسور قادر است در عرض یک دقیقه ارتفاع 749 متری را طی کند. آسانسور این برج فاصله زمین تا بام آن را در عرض 24 ثانیه طی می کند. ارتفاع این برج 296 متر است و تا سال 2014، دومین ساختمان بلند ژاپن و بلندترین ساختمان این کشور به شمار می رود. اتمام ساخت این برج در سال 1993 بود و شامل مراکز خدماتی گوناگون، هتل و رستوران است.

2-برج خلیفه

آسانسور برج خلیفه، مقام سوم سریع ترین آسانسورهای دنیا را به خود اختصاص داده است. این آسانسور قادر است در عرض یک دقیقه، ارتفاع 600 متری را را طی می کند و همچنین در عرض یک دقیقه و 24 ثانیه، فاصله زمین تا بام برج را طی می کند.

ارتفاع برج خلیفه 828 متر است و در حال حاضر بلندترین ساختمان دنیا می باشد. سال 2009 ساخت این برج به اتمام رسید. این برج توسط پارک خلیفه احاطه شده است و سکوی دیده بانی بیرونی این برج مقام دوم در بین بلندترین ساختمان های دنیا قرار دارد.

برج خلیفه از قسمت های مختلفی شامل آپارتمان های مسکونی، دفاتر اداری، لابی آسمانی، استخر، هتل تشکیل شده است.

3-ساختمان 60 سان شاین

این ساختمان به عنوان سومین آسانسور سریع دنیا محسوب می شود. این آسانسور در عرض یک دقیقه ارتفاع 600 متری را طی می کند و همچنین در عرض 24 ثانیه مسافت زمین تا بام ساختمان را طی می کند.

ارتفاع این برج 239 متر است و در حال حاضر رتبه دهمین ساختمان بلند ژاپن و تا سال 1985 بلندترین ساختمان آسیا و تا سال 1991 بلندترین ساختمان ژاپن محسوب می شده است. اتمام ساخت این برج در سال 1978 بود و از بخش های دفاتر اداری، مراکز خدماتی و رستوران تشکیل شده است.

سریع ترین آسانسور های دنیا در سال 2023

4-مرکز مالی جهانی شانگهای

این ساختمان به همراه ساختمان 60 سان شاین به طور مشترک مقام سوم سریع ترین آسانسور دنیا را به خود اختصاص داده است. آسانسور این ساختمان در عرض یک دقیقه، ارتفاع 600 متری، و مسافت زمین تا بام ساختمان را در عرض 49 ثانیه طی می کند.

ارتفاع این ساختمان حدود 490 متر است و در مقام نهم ساختمان های بلند جهان و مقام سوم ساختمان بلند چین قرار دارد.

البته باید گفت این برج در سال 2014 بلندترین ساختمان چین بود که در سال های بعد ساختمان های بلندتر نیز ساخته شد. ساخت این برج در سال 2008 به اتمام رسید که قسمت های مختلفی از جمله مرکز خرید در طبقه همکف، دفاتر اداری و هتل است که این هتل جزء مرتفع ترین هتل های دنیا محسوب می شود.

همچنین بخوانید: ایمنی آسانسور

5-مرکز جان هنکاک

این ساختمان چهارمین آسانسور سریع دنیا محسوب می شود و مسافت 548 متری را در مدت یک دقیقه طی می کند. این آسانسور قادر است فاصله زمین تا بام را در مدت 38 ثانیه طی کند. مرکز جان هنکاک به ارتفاع 344 است و می توان گفت در جهان در رتبه پنجاهم بلندترین ساختمان های جهان قرار دارد و هشتمین ساختمان بلند آمریکا می باشد.

ساخت این بنا در سال 1969 به پایان رسیده است و متشکل از واحد های مسکونی، رستوران، استخر سرپوشیده و دفاتر اداری است که استخر آن بلندترین استخر سرپوشیده آمریکا است.

6-برج جین مائو

پنجمین آسانسور سریع دنیا در برج جین مائو قرار دارد. این آسانسور در عرض یک دقیقه ارتفاع 545 متری و از زمین تا بام برج را در عرض 46 ثانیه طی می کند.

ارتفاع این برج 420.5 متر است و هجدهمین ساختمان بلند دنیا و نهمین ساختمان بلند چین شمرده می شود. این برج در سال 2008 به عنوان بلندترین ساختمان چین محسوب می شد ولی در حال حاضر به رتبه نهم رسیده است. ساخت این برج در سال 1999 به پایان رسید و از قسمت های متخلفی از قبیل فودکورت، فروشگاه، هتل بزرگ حیات شانگهای، دفاتر اداری و مراکز تفریحی تشکیل شده است.

سریع ترین آسانسور های دنیا در سال 2023

7-برج میلاد

6 آسانسور در برج میلاد کار گذاشته شده است که انتقال مسافران را  با سرعت 7 متر بر ثانیه بر عهده دارد. برج میلاد دارای ارتفاع 435 متر است که رتبه چهارمین برج بلند مخابراتی جهان را دارد می باشد. آسانسور برج میلاد در کسری از ثانیه مسافران را جابجا می کند و سرعت آن قابل تنظیم است و نمی توان برای آن یک سرعت ثابت در نظر گرفت.

8-تایپه ۱۰۱ (Taipei 101)

سریع‌ترین آسانسور دنیا در برج تایپه ۱۰۱ قرار دارد. این آسانسور قادر است ارتفاع ۱۰۰۹ متری را در عرض یک دقیقه و فاصله‌ی زمین تا بام برج تایپه ۱۰۱ را در عرض تنها ۳۰ ثانیه طی کند. این برج با ۵۰۹ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان تایوان است که تا سال ۲۰۱۰، بلندترین ساختمان جهان به‌شمار می‌رفت. برج تایپه ۱۰۱، در حال حاضر هشتمین ساختمان بلند دنیاست. ساخت‌وساز این برج در سال ۲۰۰۴ به اتمام رسید و دارای یک مرکز خرید به‌هم‌پیوسته، لابی آسمانی، دفاتر اداری و یک رستوران با نمای دید شهر است.

آسانسورهای آینده

ایده‌های بسیاری برای بهبود و طراحی نوآورانه‌ی آسانسورهای آینده وجود دارد. یک شرکت آسانسور سازی آلمانی به نام Thyssenkrupp، در حال کار روی آسانسورهای چندگانه درون یک چاه آسانسور است. چگونگی کار کردن این سیستم، به نحوه‌ی طراحی ساختمان و آسانسور مورد نظر بستگی دارد اما به‌لحاظ تئوری، گفته می‌شود که سیستم آسانسور مذکور به ذخیره انرژی کمک می‌کند، رفت و آمد را سریع‌تر کرده و با وجود فقط یک چاه آسانسور، فضای بیشتری در اختیار ساختمان قرار می‌دهد.

عملی شدن این ایده بسیار قریب‌القوع است اما شرکت Thyssenkrupp در حال کار روی یک اختراع بلند پروازانه‌ی دیگر نیز هست که طی آن، آسانسورها با استفاده از «شناوریِ مغناطیسی» به حرکت در خواهند آمد. به‌طور ساده‌تر، کابین آسانسور با استفاده از یک سیستم مغناطیسی در چاه آسانسور شناور خواهد ماند. این‌گونه فناوری‌ها موجب احداث ساختمان‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف می‌شود و دیگر نیازی به ساخت آسمان‌خراش نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *