آسانسور بدون برق چیست و چگونه کار می کند؟

آسانسور بدون برق

فهرست مطالب

آسانسور بدون برق محصول تلاش محققان پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر است. این نوع آسانسور برای کار نیازی به برق شهری ندارد و به جای آن از باتری 12 ولتی استفاده می کند. آسانسور بدون برق به جای موتورهای مورد استفاده در آسانسورهای معمولی از فناوری جدیدی استفاده می کند.

آسانسور بدون برق چیست؟

آسانسور بدون برق چیست؟
آسانسور بدون برق چیست؟

آسانسوری اختراع شده است که حتی در صورت قطع برق هم می تواند کار کند. این آسانسور از موتور گیربکس لیپروکا استفاده می کند و با استفاده از فناوری صرفه جویی در انرژی ساخته شده است. ظرفیت 6-13 نفر را دارد و نیازی به برق سه فاز ندارد.

Green Motion Lift Technologies نوعی فناوری است که به افراد کمک می کند بین طبقات ساختمان ها حرکت کنند. این امر به ویژه در ساختمان‌های بلند بسیار مهم است، جایی که در غیر این صورت افراد باید زمان زیادی را صرف بالا رفتن از پله‌ها کنند.

آسانسورها در زندگی روزمره بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، به خصوص در ساختمان هایی که افراد در آن زندگی یا کار می کنند. به دلیل بحران انرژی (زمانی که انرژی در حال اتمام است)، مردم در تلاش هستند تا آسانسورهایی بسازند که انرژی کمتری مصرف کنند. این سخت و پرهزینه است، اما پیشرفت هایی حاصل شده است.

از آنجایی که مردم زیاد از آسانسور استفاده می کنند، پتانسیل زیادی برای صرفه جویی در مصرف انرژی با این تجهیزات وجود دارد. با ابداع روش‌های جدید برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مدیریت بهتر مصرف انرژی، می‌توان فناوری‌های جدید و اقتصادی‌تری ایجاد کرد و از هدر رفتن انرژی توسط آسانسورها جلوگیری کرد.

همیشه هدف کسانی که در صنعت ساختمان هستند کاهش میزان انرژی مصرفی آسانسورها بوده است. این به این دلیل است که صنعت آسانسور با ساخت و ساز ساختمان مرتبط است و ایجاد سیستمی که انرژی کمتری مصرف کند برای هر دو صنعت مفید خواهد بود.

همچنین بخوانید:چگونه کابین آسانسور را طراحی کنیم ؟

آسانسور بدون برق چگونه کار می کند؟

«گروه آسانسور پار» نوع جدیدی از آسانسور را معرفی کرد که برای کار به برق نیاز ندارد. اگر برق قطع شود، این آسانسور تا 200 استارت به کار خود ادامه خواهد داد. این آسانسور همچنین نسبت به یک آسانسور معمولی از نظر انرژی بسیار کارآمدتر است و فقط به اندازه یک سشوار برق مصرف می کند.

آسانسورها یا کششی یا هیدرولیک هستند. آسانسورهای کششی از یک دستگاه بکسل و یک موتور الکتریکی برای حرکت استفاده می کنند، در حالی که آسانسورهای هیدرولیک از پمپاژ روغن استفاده می کنند. آسانسورهای هیدرولیک کارایی بیشتری دارند زیرا نیازی به برق خارجی ندارند. انرژی فقط هنگام بالا رفتن مصرف می شود، اما هنگام پایین آمدن، آسانسور انرژی تولید می کند که پس از آن ذخیره می شود و برای تامین انرژی آسانسور در هنگام بالا رفتن مجدد استفاده می شود.

این سیستم آسانسور دارای ویژگی های بسیار خوبی است که یکی از آنها این است که می تواند در زمان هایی که مصرف برق زیاد است به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند. کنتورهای برق هوشمند میزان مصرف برق را ردیابی می کنند و در ساعات اوج مصرف، آسانسورها می توانند به جای استفاده از شبکه برق شهری با باتری کار کنند. این به کاهش مصرف کلی برق کمک می کند. آسانسورها نیز بسیار شیک هستند و عملکردی روان و بی صدا دارند.

آسانسور بدون برق چیست و چگونه کار می کند؟
آسانسور بدون برق چیست و چگونه کار می کند؟

مزایایی آسانسور بدون برق چیست؟

در صورت محدودیت در تامین برق سه فاز می توان برای این آسانسورها از برق تک فاز استفاده کرد.

در زمان قطع برق نیازی به روشن نگه داشتن ژنراتور نیست.

مجهز به پک باطری که می تواند در زمان قطع برق حداقل با ۲۰۰ ارستارت کار کند

پک باطری قابلیت دشارژ داشته و حداکثر عمر مفیدی دارند.

برای نصب آن ها به فضای خاصی نیاز نیست

در مصرف انرژی به میزان زیادی صرفه جویی می شود.

همچنین بخوانید:چگونه درب آسانسور را بعد از قطع برق باز کنیم؟

“مزایای شگفت انگیز آسانسورهای بدون برق را کشف کنید”

  1. صرفه جویی در هزینه: نصب آسانسور بدون برق می تواند در هزینه های نصب، نگهداری و انرژی صرفه جویی کند.
  2. دوام: آسانسورهای بدون برق بسیار بادوام هستند و نسبت به آنهایی که دارای قطعات الکتریکی هستند نیاز به تعمیرات کمتری دارند.
  3. ایمنی: آسانسورهای بدون برق فاقد سیم یا کابل در معرض خطر هستند که در هنگام استفاده می تواند خطری باشد.
  4. تطبیق پذیری: آسانسورهای بدون برق را می توان در مکان های مختلف از جمله خانه ها، ادارات، انبارها و غیره استفاده کرد.
  5. سهولت استفاده: کار با آسانسور بدون برق ساده و سرراست است – فقط طناب را بکشید تا بالا یا پایین بروید!
  6. دوستدار محیط زیست

آسانسورهای مدرن برای کار با برق طراحی شده اند. اما اگر به قدرت دسترسی نداشته باشید چه؟ خب، خوشبختانه یک جایگزین وجود دارد – آسانسور غیر برقی. این نوع آسانسور می تواند طیف وسیعی از مزیت ها را نسبت به مدل های برقی سنتی ارائه دهد و می تواند گزینه ای عالی برای کسانی باشد که به آسانسور نیاز دارند اما به برق دسترسی ندارند.

اولین مزیت آسانسور بدون برق صرفه جویی در هزینه است. آسانسورهای غیر برقی به جای موتور و کابل از وزنه های تعادل یا سیستم های هیدرولیک استفاده می کنند که به طور قابل توجهی ارزان تر از همتایان برقی خود هستند. این آنها را برای بودجه های کم یا مناطقی که دسترسی محدود به برق وجود دارد ایده آل می کند. مزیت دیگر هزینه این است که این آسانسورها نسبت به آسانسورهای برقی به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند زیرا قطعات متحرک زیادی ندارند و در هزینه خدمات و تعمیرات صرفه جویی می شود.

دومین مزیت آسانسور بدون برق ایمنی است. آسانسورهای غیر برقی به شبکه برق وابسته نیستند، بنابراین حتی در زمان خاموشی یا طوفان زمانی که انواع دیگر آسانسورها ممکن است تحت تأثیر قطعی یا اختلال در شبکه قرار گیرند، به کار خود ادامه می دهند. علاوه بر این، آسانسورهای غیر برقی مانند مدل های برقی هیچ گونه گرمایی تولید نمی کنند و در صورت بروز وضعیت تخلیه اضطراری آتش سوزی، آنها را برای مسافران ایمن تر می کند.

در نهایت، بالابرهای غیر الکتریکی برای افرادی که از محیط زیست آگاه هستند نیز عالی هستند، زیرا برای کارکردن و تولید گازهای گلخانه ای صفر مانند CO2 و اکسید نیتروژن (NOx) به انرژی از سوخت های فسیلی نیاز ندارند. آنها همچنین بسیار ساکت تر از مدل های الکتریکی هستند و آلودگی صوتی را در مناطق شلوغ مانند مراکز خرید یا ساختمان های اداری کاهش می دهند.

در نتیجه، آسانسورهای غیر برقی مزایای متعددی نسبت به مدل‌های الکتریکی سنتی از جمله صرفه‌جویی در هزینه، مزایای ایمنی و سازگاری با محیط زیست دارند. اگر به دنبال یک بالابر قابل اعتماد هستید که نیازی به برق نداشته باشد، می تواند ارزش این نوع سیستم را برای پروژه بعدی خود در نظر بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *