آسانسورهای ایمن: بهترین روش‌های افزایش ایمنی در آسانسورها

آسانسورهای ایمن: بهترین روش‌های افزایش ایمنی در آسانسورها

فهرست مطالب

شرکت آبالیفت یکی از شرکت های آسانسور در کرج خدمات خود را در سطح استان البرز ارائه می نماید .برای تماس با شرکت آسانسورآسیا بالابر البرز (آبالیفت) می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب اقدام کنید.

آسانسورها برای بالا و پایین بردن افراد در ساختمان ها بسیار محبوب هستند، اما اگر مردم به درستی از آن ها مراقبت نکنند، به راحتی خراب می شوند و باعث بروز حوادث می شوند.

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند ایمنی آسانسورها را تحت تأثیر قرار دهد، اما بیشتر آنها در وهله اول به جلوگیری از وقوع حوادث مربوط می شوند. داشتن برنامه‌ای برای اقداماتی که در صورت وقوع تصادف باید انجام دهید، می‌تواند به ایمن‌تر کردن آسانسور و به حداقل رساندن خطر آسیب یا مرگ کمک کند.

در این مقاله گروه آسانسور آسیابالابر البرز سعی دارد تمامی عوامل مختلفی را که می تواند ایمنی آسانسورها را تحت تاثیر قرار دهد توضیح دهد. آنها می خواهند تا حد امکان از حوادث جلوگیری کنند و در صورت وقوع حادثه، کمترین آسیب را به مردم وارد کنند.

خرید آسانسور در کرج
استاندارد آسانسورها را جدی بگیرید

استاندارد آسانسورها را جدی بگیرید

آسانسور بخشی از زندگی روزمره است، اما اگر به درستی نگهداری نشود می تواند خطرناک باشد. جدی گرفتن استاندارد آسانسورها بخش مهمی از ایمن نگه داشتن مردم و اطمینان از عملکرد روان آسانسورها است. در اینجا برخی از استانداردها و قوانین کلیدی که باید هنگام نگهداری آسانسور در نظر داشته باشید آورده شده است:

ایمنی آسانسورها بسیار مهم است و استانداردهایی وجود دارد که همه آسانسورها باید رعایت کنند. برخی از قطعات آسانسور مانند گاورنر (کنترل کننده سرعت مکانیکی)، ترمز ایمنی (چتر نجات)، قفل درب و سپرها مشمول استانداردهای اجباری بوده و باید دارای گواهینامه باشند. سایر قسمت های آسانسور مانند کابین، سیم بکسل، ریل و درها نیز بسیار مهم هستند.

سیستم ایمنی در آسانسور به عنوان چتر نجات یا ترمز ایمنی شناخته می شود. این سیستم اجباری است و تنها زمانی فعال می شود که کابین در حال پایین رفتن است. اگر خرابی رخ دهد، سیم بکسل پاره شود، یا کابین خیلی سریع برود یا بار بیش از حد باشد، گاورنر برق را قطع کرده و چتر نجات را فعال می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، کابین پس از طی مسافتی متوقف می شود.

حداقل چهار کابل آسانسور را نگه می‌دارند و هر کدام به اندازه‌ای قوی هستند که وزن کابین را به تنهایی تحمل کنند. بنابراین حتی اگر برخی از کابل ها بشکنند، آسانسور سقوط نمی کند. همچنین یک کمک فنر در صورتی که کابین شروع به سقوط خیلی سریع کند نیز وجود دارد.

سیستم ترمز اضطراری برای جلوگیری از سقوط آسانسور در صورت شکستن سیم های بکسل طراحی شده است. این سیستم بسیار قابل اعتماد و ایمن است، بنابراین هیچ خطری برای افرادی که از آسانسور استفاده می کنند وجود ندارد.

اگر چاه آسانسور در حال تعمیر است، باید در مکان هایی که خطر سقوط وجود دارد با علائم هشدار دهنده مشخص شود. آن مکان ها باید پوشیده شود تا کسی سقوط نکند.

خرید آسانسور در کرج
بهترین روش‌های افزایش ایمنی در آسانسورها

ایمنی آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک یکی از انواع آسانسور است که متشکل از موتور الکتیریکی، پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک است که همه این وسایل در چاهک آسانسور و در زیر کابین قرار می‌گیرند. ایمنی آسانسور هیدرولیک به دلیل استفاده از جک هیدرولیک افزایش یافته و  در آسانسورهای هیدرولیک به دلیل وجود این سیستم از این نوع آسانسور در ساختمان‌های با بیش از پنج طبقه استفاده نمی‌شود.   همچنین ایمنی آسانسور هیدرولیک به دلیل ویژگی‌های فنی دیگر این نوع آسانسور در مخزن پاوریونیت ، مربوط به  افزایش پیشگیری از خطر برق گرفتگی نیز می‌شود.

همچنین در زمینه ایمنی آسانسور هیدرولیک می‌توان گفت که این نوع آسانسور به دلیل  مجهز بودن بالابر آن به شیرهای قفل کن در مسیر رفت و برگشت روغن در صورت بروز پارگی در شلنگ هیدرولیک، کابین بالابر به طور کامل متوقف شده و به هیچ عنوان امکان سقوط بالابر وجود ندارد.

ایمنی آسانسور كششی

 آسانسور کششی از انواع قدیمی آسانسور بوده و از پر استفاده‌ترین انواع آسانسور است و در محیط‌های تجاری و خانگی استفاده می‌شود. آسانسور کششی آسانسوری است كه حركت آن بر اثر اصطكاک بين سيم بكسل وشيار فلكه كشش به هنگام چرخش آن توسط سيستم محرک انجام می‌شود. سیستم‌های داخلی آسانسور کششی به سختی قابلیت دسترسی دارند و این موضوع به لحاظ ایمنی آسانسور مشکلاتی را به همراه دارد و در کنار این موضوع قیمت این آسانسورها از آسانسور هیدرولیکی بیشتر است.

سرعت آسانسور کششی بسیار بالاتر از آسانسور هیدرولیکی است و به همین دلیل هم  این‌ نوع از آسانسورها برای ساختمان‌های بلند و مدرن بسیار مناسب هستند. علاوه بر این آسانسور کششی همچنین حرکتی نرم‌تر و راحت‌تر به نسبت سیستم هیدرولیکی دارد و از نظر مصرف انرژی نیز پر بازده‌تر خواهد بود چرا که در آسانسور کششی از وزنه‌ای برای برقراری تعادل کابین استفاده می‌شود در حالیکه آسانسورهای هیدرولیکی نیاز به  وارد کردن فشار و هل دادن کابین برای حرکت آن دارند که در نتیجه نیاز به انرژی بیشتری هم دارند.

ایمنی آسانسور حمل بار

آسانسورهای باربری برای حمل بار و کالاهای مختلف طراحی شده اند و فضای بسیار بزرگی دارند و توانایی حمل بارهای سنگین را دارند که چندین برابر بیشتر از توان آسانسورهای مسافری است. بدنه داخلی آسانسور بار بسیار قوی بوده و از کهنه شدن و آسیب دیدن در طول زمان جلوگیری می‌کند.

به منظور ایمنی آسانسور حمل بار این نوع آسانسورها در بیشتر موارد دارای قسمت‌هایی از چوب گردوی تاریک به همراه تزئینات طلایی و آینه‌هایی در داخل کابین هستند و دارای پنل‌های دیوار فولادین با ضخامت ۱۴ و همچنین درب‌های سنگین و تقویت شده هستند. کف این نوع آسانسور نیز برای استفاده‌های سنگین ساخته می‌شود.

برای افزایش ایمنی آسانسور حمل بار برای کف آنها معمولا از کف‌های فولادین غیرلغزنده و بدنه فولادین استفاده می‌شود. گاهی اوقات کف فولادی سنگین دارای یک پوشش پلاستیکی غیرلغزنده است که مجموع  این ویژگی‌ها برای افزایش ایمنی آسانسور حمل بار و افزایش دوام و استحکام آن است.

خرید آسانسور در کرج
ایمنی آسانسور هیدرولیک

شرکت آسیا بالابرالبرز به عنوان یکی از تخصصی‌ترین گروه‌های بازرگانی در زمینه تأمین محصولات و کالا به صورت عمومی و به صورت تخصصی تأمین‌کننده قطعات الکترونیکی، کامپیوتری و تجهیزات سخت‌افزاری، افتخار دارد که خود را به عنوان یکی از بهترین و مطمئن‌ترین منابع بازرگانی تأمین کالا معرفی نماید. این مجموعه با استفاده از کادری مجرب و متخصص در امر بازرگانی بین‌الملل (سورس‌یابی، خرید، حمل و ترخیص و …) و همچنین تأمین تجهیزات‌، طراحی، اجرای شبکه‌های کامپیوتری و خدمات فنی مهندسی با هدف همکاری در زمینه بازرگانی با شرکت‌های فنی و مهندسی، واحدهای صنعتی و کارخانجات تأسیس گردیده و در حال فعالیت می‌باشد.

مفتخریم که مجموعه خدمات خود را با عبور از موانع موجود بر سر تأمین تجهیزات در حوزه بین‌الملل، بصورت جزئی و عمده در اختیار مشتریان و سازمان‌های محترم قرار می‌دهیم، زیرا باور داریم لازمه نیل به اهداف شرکت، ارائه محصولات و خدمات با‌کیفیت، ارائه مشاوره‌های فنی مناسب، خدمات پس از فروش و معرفی و فروش جدیدترین محصولات روز دنیا می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *